英語イディオム#1

悪/負感情表現

個人的セレクトです。一部省略・追記があります。

  • find fault with〜 〜の粗探しをする(=criticize,complain about/of)

It is easy to find fault with the work of others.

他人の仕事の粗探しをすることは容易い。

  • look down upon/on〜 〜を軽蔑する(despise,scorn)

The rich are apt to look down upon the poor.

金持ちは貧しい人を軽蔑しがちである。

  • make fun of 〜,play a joke on 〜,pull one's leg(騙すという意もある)

 〜をからかう(mock,ridicule)

The boys made fun of me. /The boys pull my leg.

少年たちは私をからかった。

  • get on one's nerves   人をイライラさせる

Tom's way of speaking gets on me nerves.

トムの話し方は私をイライラさせる。

  • lose one's temper   腹をたてる

He lost his temper with me.

彼は私に腹を立てた。

  • turn down 〜 〜を拒絶する(reject,refuse)

Why did you turn down his offer?

なんで彼の申し出を断ったの?

  • take in 〜 〜を騙す

She was taken in by the salesman's talkng.

彼女はセールスマンの口車に乗ってしまった。

  • let 〜 down   〜を失望させる

I'll never let you down.

私は決してあなたを失望させません。

  • be/feel ill at ease   落ち着かない、不安である

I saw at once that  he was ill at ease.

私はすぐに彼が落ち着かない様子であるということがわかった。

  • have words with 〜 〜と口論をする(quarreled with)

He had words with his friend and then struck him.

彼は友人と口論してその友人を殴った。

 

英語頻出問題総復習